Ads 468x60px

Milyonerlerden zengin olma dersleri

Kimi ağzında gümüş kaşıkla doğar, kimi de krizleri fırsata çevirir ve zengin olur.Aslında bakarsanız bugün imrendiğimiz büyük girişimcilerin ve dünyanın en zengin adamları listesindeki kişilerinn yüzde 90′ı sıfırdan imparatorluk kuranlar. Onların sırlarını ve taktiklerini benimseyip neden siz de zirveye ulaşmayasınız?


Zenginlerin para kazanma teknikleri…

Donald Trump, Emlak evi
“Kendinize ‘Nasıl kaybederim?’ diye sorun”

Amerika’dan, Asya’ya kadar birçok prestijli emlak projesinin sahibi olan Donald Trump, 1980′li yıllardan beri göz kamaştırıcı başarısının koruyor. Her dönemin ekonomik iklimine başarıyla ayak uyduran emlak devi Donal Trump, muazzam başarsını iş fikirlerini analiz etme tekniğine borçlu olduğunu söylüyor. 2012 yılı itibariyle 2.9 milyar dolarlık dev bir servete sahip olan Donald Trump, çoğu girişimcinin aksine iş projelerine nasıl para kazanabileceğini analiz ederek başlamıyor. “Her zaman ne olursa bir projenin bana kaybettireceğini hesaplarım” diyen iş adamı böylece elindeki emlakları nasıl kullanıma sunabileceğini düşünüyor. Para kaybettirecek modelleri eliyor. Oysa diğer girişimciler bu tarz bir risk hesabı yapmadıkları için hüsrana uğrama riskiyle karşı karşıya kalıyor.

    Donald Trump’ın servetinin kaynağı nereden geliyor?

Mark Zuckerberg, Facebook’un kurucusu
“Arzu bütün başarının ilk adımıdır”

Pek çok kişi 20′li yaşlarının başında pek de başarılı olmayan bir üniversite öğrencisiyken, Facebook sayesinde zengin olan Mark Zuckerberg’in nasıl başarılı olduğunu merak ediyor. Hatta onca sosyalleşme sitesi varken, neden Zuckerberg’in yarattığı sitenin son beş senedir dünyanın en çok ziyaret edilen beş sitesinden biri olduğunu söyleniyor.

Bugün 12.1 milyar dolarlık dudak uçuklatan servetin sahibi olan Zuckerberg’in başarısı aslında tek gecede, şans eseri elde edilmiş değil. Hiçbir zaman masa başı bir işte başkasının adına çalışarak ömür tüketmeyi düşünmeyen Zuckerberg, ilkokul yıllarından beri kendi işini kurma niyetindeydi. Elinden gelen fırsatı iyi kullanarak bu hedefini çok genç yaşında başardı. “Hayatta nerede olmak istediğimi çok iyi biliyorum” diyen 32 yaşındaki milyarder, “İnternet sosyalleşme sitesi dolu. Nasıl fark yaratılır ki?” diyen birçok kişini hatasına düşmedi. “Başarılı olmak için ille de Amerika’yı yeniden keşfetmeye gerek yok” diyen Mark Zuckerberg‘e göre projenin başarıyla ilerlemesi için en önemli etkenlerden birinin arzulamak olduğunu söylüyor. Facebook’u dünya markası yağma arzusundan asla vazgeçmeyen Zuckerberg, bu uğurda dünya devi Google’a bile kafa tuttu. Adım adım iş planı oluşturdu. Pek çok internet zenginin aksine “Her zaman büyük oynamayı hedefledim, musluk akarken para kazanıp, sonra keyfime bakma niyetim yok” diyen Mark Zuckerberg servetini katlayacak gibi börünüyor.

Steve Jobs, Apple’ın kurucusu
“Aynı anda birçok iş yapmayın”

Öldüğünde arkasında yedi milyar dolarlık dev bir servet bırakmış olan Steve Jobs, iPod, iPhone, Mac gibi milyarlarca insanın hayatında yer edinmiş teknolojik ürünlerin mucidi. Üniversiteyi yarıda bırakan ve ailesine ait bir garajda yaşayan Jobs, inanılmaz yükselişini tamamen sade düşünmeye bağlıyor.

“Amerikan yaşamı aynı anda bin tane iş yapmak üzere kurulu. Benim yöntemim bunu tam zıttı” diyen Steve Jobs, Apple‘ı da bu sayede kurtarmış. “1997 yılında Apple’a geri döndüğümde, iflas kaçınılmaz görünüyordu. Şirket 300 ürün üretiyordu. Ben sayıyı hemen 10′a indirdim. Sonuç orada” diyor.

Ünlü mucit ve girişimci başarısı arttıkça sadeleşme konusunda daha iddialı adımlar atmış. Örneğin zihnini sadece işine ve ailesine odaklayabilmek için sürekli aynı kıyafetleri giymeye başlamış. Hangi pantolonla hangi gömlek? sorusuyla her sabah zihnini oylamamak için yardırobunu yüzlerce siyah tişört, aynı model ve renk jean pantolonn ile doldurup giyim kuşan konusundan sonsuza dek kurtulmuş.

Bill Gates, Microsoft’un kurucusu
“Rakiplerinizin hatalarından beslenin”

Mütevazı bir ailenin oğlu olarak doğan ve şu anda 61.1 milyar dolarlık inanılmaz servetiyle, dünyanın en zengin üç adamından biri olan yazılım devi Microsoft’un kurucu ortağı Bill Gates, silik bir öğrenciden, gözü pek bir girişimciye dönüşmesinin sırrını şöyle anlatıyor:

“Piyasaya girdiğimde başarılı olmak ve her şeyi ele geçirmek istediğimi biliyordum. Ama sanılanın aksine cebimde yol haritası yoktu. Ne istediğimi biliyordum ama nasıl yapacağımı bilmiyordum.

Fikirler aklıma zaman içinde gelmeye başladı. İşe önce rakiplerimi izleyerek başladım. Onların hatalarından beslendim. Hepsi tek ürünle parlıyor ve yok oluyorlardı. İlk hedefimin kendi şirketimde buna izin vermemek olacağına karar verdim. Rakiplerimin diğer bir hatası da şirket yapılanmalarıydı. İş deneyimi olan kişilerle iyi mühendisleri bir araya getiren kadrolar kuramıyorlardı. Ben de bu analizlerimden iki temel prensip çıkardım: Asla tek ürüne güvenme ve kadronu çeşitlendir.”

Ayşe Aksoy / Boxer


Kaynak: http://www.patronturk.com/milyonerlerden-zengin-olma-dersleri#ixzz2D31WjXSx

0 yorum:

Yorum Gönder

UYARI: Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.Oluşabilecek her türlü maddi ve manevi zararlar site ziyaretçilerini bağlayıp sitemizin herhangi bir sorumluluğunun olmadığını peşinen kabul etmiş sayılır. ariyordum free backlink freebanner4u