Ads 468x60px

Milyar dolarlık serveti nasıl yaptı? Başarı Hikayesi

Ankara Üniversitesi’ni ikinci sınıfta terk edip tek kelime İngilizce bilmemesine rağmen Amerikan Rüyası’nı gerçekleştirdi. 1.1 milyar dolar kazandı..
2007’de yarattığı Chobani markasıyla üç yılda Amerikan yoğurt piyasasını ele geçiren Hamdi Ulukaya, 1,1 milyar dolarlık servetiyle adını FORBES’un küresel milyarderler listesine yazdırdı.
Bugüne kadar Türkiye ve dünya basınında Amerikan Rüyası’nı gerçeğe çeviren başarılı bir girişimci
olarak lanse edilen Hamdi Ulukaya’nın hakkını artık teslim etmek gerekiyor: Ulukaya sadece başarılı bir girişimci değil, ABD, Avustralya, Kanada ve İngiltere’ye uzanan milyar dolarlık bir dünya markasının yaratıcısı ve kürsel ekonominin bin 426 seçkin üyesinden biri.
FORBES’un Global Milyarderler listesinin yeni yüzü Hamdi Ulukaya kendisini anlatırken iddialı değil. “Dürüst olmak gerekirse ben hiç de özel birisi değilim” diyor. Üniversiteyi bitiremediğinden, işe başlarken hiçbir ticari tecrübesinin olmadığından bahsediyor. “Sadece özgüvenim vardı. Aslında bunun nereden kaynaklandığını da bilmiyorum” diyor gülerek… Düşündüğünün aksine kendisini ‘özel’ kılan da bu özgüveni aslında. Ankara Üniversitesi’nde Siyasal Bilgiler Fakültesi’ni ikinci sınıftayken terk edip tek kelime İngilizce bilmemesine rağmen Amerika’ya gidip dolar milyarderliğine terfi eden Ulukaya’nın hikayesini ilginç kılan da… On yıllardır dillerden düşmeyen ‘Amerikan Rüyası’ karşınızda duruyor…
Ulukaya’ya bu yıl “en genç Türk milyarder” unvanını kazandıran hikâyesi, 2005’te Kraft Food’un boşalttığı 120 yıllık fabrikayı satın alarak işe başlıyor. İki yıl süren küçük çaplı fason üretimin ardından 2007’de kendi markasıyla New York’un merkezindeki marketlere mal vermeye başlamasıyla sadece kendi dünyasını değil Amerikan yoğurt pazarını da değiştirecek olan ‘Chobani’ fenomeni başlıyor. Chobani, bugün 1 milyar doları aşan cirosuyla ABD’nin en büyük Yunan yoğurdu markası.
Şikago merkezli araştırma şirketi SymphonyIRI’e göre beş yıl önce, Ulukaya’nın Chobani markasını yarattığı 2007’de, Yunan yoğurdu segmentinin büyüklüğü sadece 35 milyon dolardı. Chobani’nin yüzde 48 paya sahip olduğu sektörün büyüklüğü 2012’de ise 2,1 milyar dolara geldi. Segment, beş yılda yüzde 5 bin 900 gibi devasa bir oranla büyüdü.
Bu yükseliş yeni rakipleri de beraberinde getirdi. Dünya gıda devlerinden PepsiCo, 2012’de ABD yoğurt pazarına girdi. Ulukaya’nın rakiplerinden Alman Theo Mueller Group ile ortaklık kuran Pepsi, 206 milyon dolarlık yatırımla 350 bin metrekare alan üzerinde kurulu bir yoğurt fabrikası açtı. Üstelik New York’ta Hamdi Ulukaya’nın burnun dibinde.
Pepsi’nin bu hamlesinin ardında ABD yoğurt pazarının 2016’da 9 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşacağı öngörüsü yatıyor. Bu potansiyel geleneksel yoğurt üreticilerini de cezbetmiş durumda. 22 Mart 2013 itibarıyla New York Borsası’nda 31 milyar dolar piyasa değeri üzerinden işlem gören gıda şirketi General Mills, “Yoplait” markasıyla faaliyet gösterdiği yoğurt pazarında aynı markayla Yunan yoğurdu segmentine de girdi. Fransa merkezli Danone ise “Oikos” markasını pazara sürdü. 2005’te yoğurt üretimini durdurup fabrikasını Ulukaya’ya satan Kraft da Chobani’nin rüzgarına kapılıp 2010’da yeniden yoğurt üretimine başladı. Ancak uzmanlar Ulukaya ve Chobani ile rekabet etmenin zor olduğu görüşünde…
Hamdi Ulukaya’nın Chobani markasıyla General Mills, Danone ve dünya gıda devlerini nasıl alt ettiği, uyguladığı pazarlama stratejileri ve Türkiye planları ile üyesi olduğu Şavak Aşireti’nin hikayesi FORBES Türkiye’nin Nisan sayısında…

http://www.patronturk.com/milyar-dolarlik-serveti-nasil-yapti

0 yorum:

Yorum Gönder

UYARI: Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.Oluşabilecek her türlü maddi ve manevi zararlar site ziyaretçilerini bağlayıp sitemizin herhangi bir sorumluluğunun olmadığını peşinen kabul etmiş sayılır. ariyordum free backlink freebanner4u